מי הוא מי

 ווער איז ווער
בכורה עולמית
טרגיקומדיה מוזיקלית, העוסקת בזהויות, דעות קדומות ובאנטישמיות על רקע גרמניה של שנות ה-30 . תיאטרון קברטי-מוזיקלי בבימויו של במאי אורח מפולין, יאן שורמיי.המחזה "מי הוא מי" הוא עיבוד של המחזה מאת סמי גרונימן "יעקב וכריסטיאן", יוצרו של המחזמר הישראלי המצליח בכל הזמנים, "שלמה המלך ושלמי הסנדלר".בשנת 1944 הועלתה בתיאטרון "המטאטא" ההצגה: "יעקב או כריסטיאן" בתרגומו של אביגדור המאירי ובבימויו של ריכרד זונהיים. זוהי קומדיה של טעויות המתארת שרשרת של אירועים שמקורם באומנת נוצרייה המנסה להציל את בנה מחיי עוני ולהעניק לו חיי רווחה. היא מחליטה להחליף אותו עם תינוק אחר, שאמו היהודייה נפטרה והיא משמשת לו כמינקת. התינוק היהודי גדל והופך להיות פעיל במפלגה הנאצית..אך אין זה בטוח …האם זה אכן התינוק היהודי שהפך להיות נאצי או אולי הוחלף פעם נוספת, אולי עוד אדם היה מעורב בסיפור ? בקיצור, שרשרת של החלפות זהויות ואין לדעת מי הוא מי . המחזה נכתב במיוחד לתיאטרון יידישפיל ע"י יאן שורמיי ( שחקן ובמאי מפולין ) שגם ביים את ההצגה בגירסה מודרנית של מחזמר, המתייחס למקור באופן חלקי בלבד.המחזה מתובל בקטעי קברט האופייניים לגרמניה של אותה התקופה וממלאים בהצגה תפקיד סימבולי . בהצגה משובצים שירים שנכתבו ע"י מצ'יי וויטישקו, אחד מגדולי הבמאים והכותבים של פולין, לצלילי מוזיקה של המלחין הפולני הידוע אדריאן פיליפ טבצקי. הסגנון המוזיקלי הקברטי עוטף את התכנים האקטואליים : יחס החברה אל היהודי, גזענות וחוסר סובלנות. דבר אינו נראה כפי שהוא באמת.
עפ"י מחזה מאת: סמי גרונימן, עיבוד, בימוי וכוריאוגרפיה: יאן שורמיי, כתיבת שירים: מצ'יי וויטישקו, לחן: אדריאן פיליפ טבצקי, עיצוב תפאורה ותלבושות: סבינה ביץ', ניהול מוזיקלי:מישה בלכרוביץ', עיצוב תאורה: מישה צ'רניאבסקי, תרגום סימולטני: לורה סהר
משתתפים: יענקלה אלפרין, אנאבלה, דורי אנגל,סמדר בן-דוד, שרון ונצובסקי, מוניקה ורדימון,ישראל טרייסטמן, עינת סגל-כהן, אירמה סטפנוב, גרא סנדלר, ענת עצמון, אמיתי קדר, אורי קובלסקי, אנדריי קשקר, הילה רביב-צור, מירי רגנדורפר, יובל רפפורט, ניב שפיר.
אורך ההצגה: כשעה ו-50 דקות ללא הפסקה